BİYOLOJİ DÜNYASINDA YENİ GELİŞMELER

CRISPR GEN DÜZENLEMESİ YÜZLERCE İSTENMEYEN MUTASYONA NEDEN OLABİLİR

CRISPR gen düzenlemesi yüzlerce istenmeyen mutasyona neden olabilir

Columbia Üniversitesi Tıp Merkezi ve Columbia Genomik Tıp Enstitüsü ve İnsan Beslenmesi Enstitüsü patoloji ve hücre biyolojisi profesörü Laszlo T. Bito, "Bilim insanlarının, tek nükleotid üzerindeki mutasyonlar ve genomun kodlamayan bölgelerdeki mutasyonlar dahil olmak üzere, CRISPR'nin neden olabileceği hedef dışı mutasyonların potansiyel tehlikelerini göz önüne alması gerekir," dedi.

CANLILARDAKİ BAĞIRSAK BAKTERİLERİ BEYİNE HANGİ YEMEĞİ YEMESİNİ SÖYLER

Canlılardaki bağırsak bakterileri beyine hangi yemeği yemesini söyler

Neuroscientist’ler (sinir sistemini inceleyen bilim adamı), ilk kez, hayvanlardaki bağırsak bakterilerinin gıda seçeneklerini kontrol etmek için beyini uyardığını göstermişlerdir. Araştırmacılar canlının yemek seçimini etkileyen iki bakteri türü tespit ettiler.

Bu bakteriler insan sağlığına zararlı etkileri olduğunu reddedemeyiz. Örneğin obezite bu bakterilerin etkileri ile ortaya çıktığı bilinmekte. Bununla birlikte, mikropların davranışları kontrol edebileceği fikri büyük bir kavramsal sıçrama gibi görünüyor.

PLASTİK ATIĞA BİYOLOJİK ÇÖZÜM, TIRTILLAR

plastik atığa biyolojik çözüm, tırtıllar

Bilim adamları, balık yemi için ticari olarak yetiştirilen bir tırtılın, çöp alanlarında naylon(plastik) alış-veriş torbalarının sorununa biyolojik çözüm olabileceğini keşfettiler.

Balmumu güvesinin (Galleria mellonella) larvaları, Avrupa çapında arı kovanlarının bir belasıdır. Doğada, güve tırtılları arı kolonilerinde parazitler olarak yaşarlar. Parafin güveleri, yumurtalarını kovanların içine koyar, tırtıllarda kovan içinde beslenerek büyür.

Amatör arıcı olan Federica Bertocchini ve araştırma ekibi, kovanlarındaki peteklerden istenmeyen parazit zararlıları uzaklaştırırken, şans eseri bir şey keşfetti. Toplanan tırtıllarınbir süreliğine konulduğu alış-veriş poşetinde delikler oluştuğu gözlendi.

ÇIPLAK KÖSTEBEK-SIÇANLARI, OKSİJEN AZALDIKÇA BİTKİLERE DÖNÜŞÜR

çıplak köstebek-sıçanları, oksijen azaldıkça bitkilere dönüşür

Oksijenden yoksun olan çıplak köstebek-sıçanları (naked mole-rats), bitkilerde olduğu gibi fruktoz metabolize ederek hayatta kalabiliyor.

Hayvanların bunu nasıl yaptıklarını anlayarak, kalp krizi ve felçlerde olduğu gibi, oksijen yoksunluğu krizleri çeken hastalar için tedavilere yol açabilir.

Chicago Üniversitesi Illinois biyoloji profesörü Thomas Park, “Bu canlı, diğer kemirgenlerden on yıllarca daha fazla yaşayan, nadiren kanser olan ve birçok ağrıyı hissetmeyen, soğukkanlı bir memeli ile ilgili en yeni keşfidir,” dedi.

İnsanlarda, laboratuvar farelerinde ve bilinen tüm diğer memelilerde, beyin hücreleri oksijenden yoksun olduklarında enerji biter ve ölmeye başlarlar...

HABERCİ RNA'YI ÖLDÜRME

mRNA

Paket gönderirken çok seçenek var. Ama duymadığınız en önemli teslimat servisi mRNA’dır. DNA'nızın hücrelerin protein montaj fabrikalarına planları nasıl gönderdiği haberci RNA nın işidir. Bir protein hatalı olduğunda, sentetik mRNA'yı hücrelere dağıtmak fonksiyonel bir versiyonun üretimini tetikleyebilir ve bu, çeşitli genetik hastalıkları olan insanlara duymak istediği bir mesaj.

Salk Enstitüsündeki bilim adamları, zayıflatıcı kanama bozukluğunda, bozuk olan pıhtılaşma proteini için talimatlar sunmak için mRNA kullanan farelerde hemofili B'nin başarılı bir şekilde tedavi edildiğini bildirdi. Ulusal Bilimler Akademisi Bildiriler Kitabında 13 Şubat 2017 haftasında tanımlanan terapi, mevcut tedavilere göre daha uzun sürebilir ve muhtemelen daha az yan etkiye sahiptir ve çok daha ucuza üretilebilir. Çalışma aynı zamanda mRNA terapisinin bir dizi başka genetik hastalığa uygulanabileceğinin bir kanıtıdır. Çalışma aynı zamanda mRNA terapisinin bir dizi başka genetik hastalığa, özellikle de terapötik proteinin biyolojik aktiviteye sahip olmak üzere modifiye edilmesi gerektiği konusunda uygulandığını gösteren bir kavramın kanıtıdır.