40 IŞIKYILI UZAKLIKTA YAKLAŞIK DÜNYA BOYUTUNDA YEDİ GEZEGEN SİSTEMİ

40 ışık yılı uzakta yedi yeni gezegen

gezegenlerin çaplarını, kütlelerini ve ev sahibi yıldızı mesafeleriyle ilgili mevcut verilere dayanılarak TRAPPIST-1 gezegen sisteminin nasıl görünebileceğini gösterir.

Gökbilimciler, yalnızca 40 ışıkyılı uzaklıkta yaklaşık Dünya boyutunda yedi gezegen sistemi keşfetti. Gezegenler Cüce yıldız TRAPPIST-1'in önünden geçerken algılandı. Yedi gezegenden üçü yaşanabilir bölgede olduğu, su barındırabileceğini, böylece sistemin hayata ev sahipliği yapma ihtimalinin olduğunu söylediler. Bu keşif şimdiye kadar dünya boyutunda ve su bulunma olasılığı yüksek ve canlı yaşamına uygun olabilecek çok sayıda gezegenin keşfi olmasıdır.

ESO'nun La Silla Gözlemevi'ndeki TRAPPIST-Güney teleskopu, Paranal'daki Very Large Telescope (VLT) ve NASA Spitzer Uzay Teleskopu ve dünyanın diğer teleskoplarını kullanan gökbilimciler, şu anda kırmızı cüce yıldızı TRAPPIST-1’in yörüngesinde en az yedi küçük gezegenin varlığını doğruladı. Gezegenler, yıldızdan uzaklığınıa göre TRAPPIST- 1b, c, d, e, f, g ve h, olarak adlandırıldılar.

Astronomlar gezegenlerin boyutu ile ilgili verilere, gezegenin yıldızın yanından geçerken ne uygun veriye ulaşmışlardır. En azından iç altı gezegenin Dünya'ya hem boyut hem de sıcaklık bakımından karşılaştırılabilir olduğunu keşfettiler.

Belçika Liège Üniversitesi STAR Enstitüsünün baş yazarı Michaël Gillon, bulgularından memnuniyetini dile getirdi: "Bu inanılmaz bir gezegen sistemi, sadece çok fazla gezegen bulduğumuzu değil, aynı zamanda şaşırtıcı derecede Dünya!"

TRAPPIST-1 kova takımyıldızının yakınında, boyut olarak Jüpiter gezegeninden biraz daha büyük ve kütle olarak güneşin kütlesinin %8’i kadar büyüklüğe sahip. Gökbilimciler, cüce yıldızların, sıkı yörüngedeki birçok Dünya boyutunda gezegene ev sahipliği yapmalarını ve bu sayede onları dünya dışı yaşam arayışında umut verici hedefler yapmakta.

Gökbilimci Amaury Triaud şöyle devam ediyor: "TRAPPIST-1 gibi cüce yıldızların enerji çıkışı güneşimizinkinden çok daha zayıf. Gezegenlerin, eğer yüzey suyu varsa Güneş Sisteminde gördüğümüzden daha yakın yörüngede olması gerekir.”

Ekip, sistemdeki tüm gezegenlerin Güneş Sistemi'nde Dünya'ya ve Venüs'e benzediğini veya biraz daha küçük olduğunu tespit etti. Yoğunluk ölçümleri, en azından en içteki altı gezegenin muhtemelen bileşiminde kayalık olduğunu önermektedir.

Bununla birlikte, TRAPPIST-1'in küçük boyutu ve düşük sıcaklığı, gezegenlerine enerji girdisinin Güneş Sistemimizdeki iç gezegenler tarafından alınana benzer olduğunu göstermekte; TRAPPIST-1c, d ve f sırasıyla Venüs, Dünya ve Mars'a benzer miktarda enerji alırlar.

Sistemde keşfedilen yedi gezegenin hepsi, yörünge mesafeleri bazılarını diğerlerine oranla daha aday haline getirse de, yüzeylerinde potansiyel olarak sıvı suya sahip olabilirler. İklim modelleri, en uçtaki gezegenler, TRAPPIST-1b, c ve d'nin, muhtemelen yüzeylerinin küçük bir kısmında sıvı suyunu desteklemek için fazla sıcak olduğunu önermektedir. Sistemin en dışındaki gezegeninin (TRAPPIST-1h) yörünge mesafesi doğrulanmamıştır, ancak alternatif bir ısıtma işlemi gerçekleşmediğini varsayarsak, suyun çok soğuk olması muhtemeldir.

Bu yeni keşifler, TRAPPIST-1 sistemini gelecekteki çalışmalarda çok önemli bir hedef yapmaktadır. NASA / ESA Hubble Uzay Teleskobu şimdiden gezegenlerin çevresindeki atmosferleri araştırmak için kullanılmaktadır ve ekip üyesi Emmanuël Jehin gelecekteki olasılıklar konusunda heyecanlıdır: "Yakında gelecek olan teleskop nesli ile birlikte, ESO'nun ve NASA / ESA / CSA James Webb Uzay Teleskobu gibi yakında su ve belki de bu dünyalar üzerinde yaşam kanıtı arayabileceğiz "dedi

40 ışık yılı uzakta yedi yeni gezegen

TRAPPIST-1 sistemindeki gezegenlerden birinin yüzeyinden görünümü göstermektedir. En az yedi gezegen Dünya'dan 40 ışıkyılı kadar bu ultra cüce yıldızıyla dolaşıyor ve hepsi Dünya kadar kabaca aynı boyutta. Bunların birçoğunun yüzeyinde sıvı suyun bulunması için yıldızlarından doğru mesafededirler.

40 ışık yılı uzakta yedi yeni gezegen

TRAPPIST-1f dış gezegeninin yüzeyinde durduğunuzu düşünün. Bu sanatçının konsepti, neye benzeyeceğinin bir yorumudur.

Daha fazla Bilgi:Seven temperate terrestrial planets around the nearby ultracool dwarf star TRAPPIST-1, Nature, nature.com/articles/doi:10.1038/nature21360